Hrvatski ured za osiguranje (u nastavku HUO) je krajem studenog objavio da su 23 hrvatska društva za osiguranje ostvarila ukupnu bruto premiju u iznosu od 8,29 milijardi kuna, čime je ostvaren rast od 3,1 posto u odnosu na isti mjesec prošle godine.
HUO-ov izvještaj podijeljen je u četiri skupine: skupinu neživotnih osiguranja, životnih osiguranja, osiguranja odgovornosti za motorna vozila, te naravno životna osiguranja.
Skupina koju čine neživotna osiguranja sadrži 67,98 posto ukupne premije, te je zaračunata bruto premija u studenom u odnosu na isti mjesec prošle godine porasla na 5,64 milijarde kuna, odnosno za 4,44 posto. Naravno, osiguranje odgovornosti za upotrebu motornih vozila je i dalje daleko najzastupljenija vrsta osiguranja u skupini neživotnih osiguranja. Zaračunata bruto premija za osiguranje odgovornosti za upotrebu motornih vozila iznosila je 1,9 milijardi kuna u odnosu na prošlogodišnji iznos, koji je bio za 0,19 posto manji. Povelik udio u toj skupini ima I obvezno osiguranje korisnika, odnosno vlasnika motornih vozila od odgovornosti za štete nanesene trećim osobama, te je premija iznosila 1,8 milijardi kuna, što je za 0,04 posto više od prošlogodišnjeg iznosa. Važno je napomenuti da je tijekom proteklih jedanaest mjeseci ove godine sveukupno sklopljeno 1.9633.024 polica obveznog osiguranja, što je za 0,77 posto više u odnosu na isto razdoblje u prošloj godini, konkretnije – 15.020 polica.
Kada je riječ o životnim osiguranjima, nije nikakvo iznenađenje da najveći udio istih ima klasično životno osiguranje s premijom koja je krajem studenog iznosila 1,99 milijardi kuna, što je za 1,86 posto manje u odnosu na premiju iz studenog prošle godine. Odlučuju li se hrvati sve manje na klasično životno osiguranje? Je li to početak trenda? To će zasigurno pokazati podatci za 2018. godinu.
HUO je krajem studenog također iznio podatke o agencijama s najvećim tržišnim udjelom, te je prvo mjesto uvjerljivo zauzelo Croatia osiguranje sa zaračunatom bruto premijom u iznosu od 2,28 milijardi kuna, odnosno s udjelom od 27,49 posto.
Na drugom je mjestu Allianz osiguranje, koje je ostvarilo premiju od 1,06 milijardi kuna te s 12,82-postotnim tržišnim udjelom.
Treće je mjesto zauzeo Euroherc s 810,8 milijuna kuna premije i tržišnim udjelom od 9,67 posto.